X
تبلیغات
پورشه

پورشه

اسپرت

دومین مسابقه شتاب در زنجان (1389)

بعد از برگزاری اولین دوره رسمی مسابقات شتاب در تهران، دومین مسابقات رسمی شتاب در زنجان برگزار شد... ولی این مسابقه هم حواشی زیادی داشت که در ادامه به نقد این مسابقات میپردازیم(فیلم و عکس از این مسابقه در ادامه)



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه 1389/08/27ساعت 18:22  توسط 911  | 

فیلم درگ Mustang Shelby GT500 vs. Camaro SS

وقتی فورد با ارائه مدل ماستانگ در سال 1965 یکه تازه عرصه اتومبیل در دنیا شد،رقیب دیدرینه ی او شورلت تنها راه چاره را ارائه مدل کاماروی خود دید که آنرا در سال 1966 عرضه کرد.این دو خودرو همواره رقابت سختی در پیشی گرفتن از یکدیگر داشته اند.و اما در سال 2010 بعد از گذشتن حدود نیم قرن،کدام یک برتر است ؟!

(با کیفیت HD)

مسابقه درگ بین Camaro SS و Mustang Shelby GT500



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه 1389/08/27ساعت 18:16  توسط 911  | 

عكس هايي از تحويل يك بوگاتي


تصوير
تصوير
تصوير
تصوير
+ نوشته شده در  پنجشنبه 1389/08/27ساعت 13:57  توسط 911  | 

همه چیز ذرباره ضدیخ ...

قسمت اول
ضدیخ ها موادی هستند که در سیستم های خنک کننده و در رادیاتور های موتور های احتراق داخلی برای حصول اطمینان از جریان داشتن مایع در درجات کم حرارتی به منظور جلوگیری از خسارت ناشی از تشکیل یخ به کار برده میشود . به طور کای اجزای تشکیل دهنده مایعات خنک کننده موتور عبارتند از : سیال پایه , بازدارنده های خوردگی , مواد ضد کف , آب و رنگ مخصوص . وظیفه اصلی ضدیخ جلوگیری از خوردگی در اجزای موتور است . علاوه بر این ضدیخ همزمان با دفع حرارت تولید شده , تعادل حرارتی را در کل موتور برقرار میکند . به بیان ساده تر از یخ زدن یا جوش آوردن موتور در فصول سرد و گرم سال جلوگیری میکند . ضدیخ همچنین ضرفیت حرارتی آب را افزایش میدهد . از طرفی در ضدیخ ترکیباتی وجود دارد که از تشکیل رسوبات ناشی از املاح موجود در آب در داخل موتور و رادیاتور جلوگیری میکند .
ضدیخ ها از نظر کیفی به دو دسته تقسیم میشوند :
1. ضدیخ های پایه معدنی : که عمده ترین نوع ضدیخ موجود در بازار و پر مصرف ترین آن است و حداکثر زمان کارکردشان در موتور 2 سال است . مثل پارس سهند و بهران بهمن
2.ضدیخ های پایه آلی : که به واسطه نوع مواد افزودنی مورد استفاده در آنها دارای طول عمر بیشتری نسبت به ضدیخ های معدنی هستند که این زمان معمولا 3 سال است . مثل پارس سهند ویژه و بهران مهر
مشابه هر ترکیب شیمیایی دیگر ضدیخ هم از عناصر و مواد گوناگونی تشکیل یافته است که با گذشت زمان و محدودیت های زیست محیطی و قوانین وضع شده در این زمینه , روز به روز شرایط سخت تری برای تولید کنندگان به وجود می آید . امروزه ضدیخ های تولیدی شرکت های معتتبر عاری از فلزات سنگینی از جمله باریم و ترکیبات مضری از قبیل بوراکس میباشند .
حالا اینارو داشته باشین تا بعد الباقی داستان رو بگم . البته به زبان رسمی نوشتم تا تاثیر بیشتری داشته باشه ...

قسمت دوم
تو قسمت اول گفتم که کلا ضدیخ ها چی هستند و چیکار میکنند . این قسمت میخوام بگم که ضدیخ مناسب و مرغوب باید چه ویژگی هایی داشته باشه . این ویژگی ها اینها هستند :
-این مایعات باید قادر به پایین آوردن نقطه انجماد آب تا حد اقل دمای ممکن در فصل زمستان باشند.
-باید از نظر شیمیایی و کارکرد پایداری کافی داشته باشند.
-از نقطه جوش بالایی برخوردار بوده و در درجه حرارت بالا رسوب نکنند.
-روی لاستیک های مصرفی در سیستم اثر نا مطلوب نداشته باشند.
-حرارت را به خوبی منتقل کرده و هیچگونه اثر نا مطلوبی روی تبادل حرارتی در سیستم خنک کننده نداشته باشند.
-دارای کمترین اثر سمی باشند.
-آتشگیر نباشند.
-بوی نا مطلوب نداشته باشند.
-ضریب انبساط پایینی داشته باشند.
-در دماهای پایین گرانروی کم و قابل قبولی داشته باشند.
-بیشترین حفاظت را در برابر خوردگی فلزات مورد استفاده در سیستم خنک کننده داشته باشند.
-روی بدنه خودرو اثر نا مطلوب نداشته باشند.

خب اینها رو هم داشته باشین تا در قسمت سوم و آخر مواردی رو که هنگام استفاده از ضدیخ باید به اونها توجه کنیم رو بگم .

خب رسیدیم به آخر خط ... فقط چند تا نکته مونده که واجبه هممون بدونیم :
-عمر مفید ضدیخ بر حسب زمان و شرایط کاری متفاوت و به طور میانگین از طرف تولید کنندگان 2 سال پیشنهاد میشه .
-مهم : رنگ ضدیخ ربطی به کیفیت نداره و سازندگان برای مشخص کردن محصول خودشون از رنگ های گوناگونی استفاده میکنند .
-همرنگ بودن ضدیخ ها دلیلی بر کیفیت یکسان آنها نیست بنابراین نباید ضدیخ ها رو با هم مخلوط کرد .
-اگه ضدیخ به نسبت یک به یک با آب مخلوط بشه نقطه انجماد تا 37 - درجه پائین خواهد اومد .
-در مورد رقیق سازی ضدیخ باید به توصیه های سازنده توجه کرد . اگه غلظت از یه حدی بیشتر باشه امکان خرابی واتر پمپ و خوردگی وجود داره و اگه از یه حدی کمتر باشه موجب افزایش نقطه انجماد و یخ زدن میشه .
-کیفیت آب استفاده شده خیلی مهمه و تا حد ممکن باید از آب بدون املاح (آب جوش) استفاده بشه .
-ضدیخ ها معمولا کف نمیکنند . مشاهده کف میتونه به علت وارد شدن هوا به سیستم و سوراخ شدن بخش مکش واتر پمپ باشه .
-قبل از افزودن ضدیخ به سیستم باید از سلامت سیستم مطمئن بود .

+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/08/25ساعت 14:8  توسط 911  | 

سوپر کوپه اسپرت مازراتی

مازراتی با یک نمونه قدرتمند و زیبا در نمایشگاه خودرو امسال شرکت کرده است. این کوپه اسپرت که ظاهری آیرودینامیک دارد با توان موتور 450 اسب بخار می‌تواند رقیب تازه‌‌ای برای محصولات فراری باشد.

هنوز خاطره خوش رونمایی از مازراتی گرن توریسمو ام.سی کورسی در نمایشگاه خودرو پاریس 2008 از ذهن دوست‌داران خودروهای اسپرت پاک نشده که مازراتی با نمونه تازه و قوی‌تری از سری اتومبیل‌های مسابقات اتومبیلرانی این شرکت در نمایشگاه امسال شرکت کرده است



این شرکت همیشه می‌تواند اتومبیل‌های خارق‌العاده‌ای خلق کند و بدون‌شک مازراتی جی.تی ام.سی Stradale یکی از این نمونه‌های فوق‌العاده از سری گرن توریسمو است. در این سری علاوه بر ظاهر زیبا، قدرت و سرعت نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

تا پیش از رونمایی از این نمونه در نمایشگاه خودرو امسال «گرن توریسمو اس» با قدرت 430 اسب بخار بهترین نماینده این زیبایی و قدرت خیره‌کننده بود اما باید آنرا به رقیب تازه‌واردش مازراتی جی.تی ام.سی Stradale واگذار کند.



به گزارش سی.نت، در این نمونه از طراحی گرن توریسمو ام.سی Trofeo و مازراتی گرن توریسمو 4 یکی از برندگان مسابقات اتومبیلرانی جهان، ساخت این شرکت الهام گرفته شده است. این اتومبیل که ظاهر آیرودینامیک‌تر و نقطه ثقل پایین‌تری نسبت به نمونه‌های پیشین دارد، سریع‌تر، سبک‌تر و قدرتمندتر خواهد بود.



قدرت موتور این کوپه لوکس 450 اسب بخار است که حداکثر سرعت این اتومبیل را به 300 کیلومتر بر ساعت خواهد رساند. میزان مصرف سوخت این نمونه با اتومبیل‌ها پیشین برابر است.



بهبود مشخصات فنی این نمونه باعث شده بتواند به یک رقیب جدی برای محصولات فراری تبدیل شود. این اتومبیل از زمستان 2011 وارد بازار خواهد شد.

+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/08/25ساعت 14:0  توسط 911  | 

تصاویر: ایمنی Ferrari

چه اتفاقي براي راننده ميافته اگر يک فراري با سرعت بيش از 320 کيلومتر بر ساعت به يک تيرک بخوره؟!

جواب : هيچي!!

مرد فقط چند خراش سطحي (از کمربند) برداشته بود، فقط همين!!

ضرر = 1.3 ميليون دلار

ليست انتظار براي يکي ديگه = 2 سال



راننده داره با مأمور پليس صحبت مي کنه، درست بعد از سانحه!!

 







به اتاقک راننده نگاه کنيد ... هيچ خرابي محسوسي وجود نداره!



موتور در قسمت عقب خودرو قرار داره بنابراين راننده در سرعتهاي بالا لِه نميشه!





بله! اين است قدرت فراري!

+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/08/25ساعت 13:59  توسط 911  | 

جگوار XKR Speed


















Make: Jaguar
Model: XKR
Engine: 5.0 litre V8
Aspiration: Supercharged
Maximum Power: 510 hp (375 kW)
Maximum Torque: 461 lb-ft (625 Nm)
Transmission: Six-speed automatic
Drivetrain: Rear-wheel drive
+ نوشته شده در  دوشنبه 1389/08/24ساعت 16:4  توسط 911  | 

موتور سیکلت فراری

 


+ نوشته شده در  دوشنبه 1389/08/24ساعت 15:59  توسط 911  | 

bmw engine

+ نوشته شده در  دوشنبه 1389/08/24ساعت 15:57  توسط 911  | 

ایرانی های موفق در جهان

سلام. این یه لیست از ایرانی های موفق در جهانه که تاکید میکنم همه ایرانی های موفق فقط اینها نیستند و مطمعنا خیلی بیشترند!!
1-کورش منصوری: صاحب کمپانی منصوری.گرانترین تیونر خودرو در جهان و اولین تیونر رویس رویس و بوگاتی ویرون در جهان.
2-بیژن پاکزاد: گرانترین و بزرگترین طراح مد و لباس درامریکا و کلکسیونر گرانترین خودروها. در آمد بیژن سالانه حدود 4 بیلیون دلار است!

3-نادر فقیه زاده: طراح داخل اتاق ب.ام.و ( لوکس ترین و گرانترین مدل ب ام و).سابقه همکاری با کمپانی بنز به مدت 3 سال.

4-مهندس اتابکی: تاثیر گذارترین طراح کمپانی رنو.طراح قایقهای تفریحی فوق لوکس.سابقه همکاری شخصی با کمپانی ولو امریکا.موسس کمپانی طراحی ای.دی.دی و طراحی و همکاری این کمپانی با کمپانی های مشهوری مثل:لامبورگینی.تویوتا.سیترون.رنو.. بارزترین طراحی این شرکت رنو زد.او است.

5-سهیل عیار: قهرمان مسابقات اتومبیل رانی فورمولا3 و جی.تی2. راننده تیم ملی فرانسه در مسابقات دی.تی.ام

6-فیروز نادری: مدیر برنامه اجرایی سیاره مریخ در ایستگاه فضایی ناسا.

7-پروفسور لطفی زاده: پدر علم منطق و کامپیوتر هوشمند در جهان.استاد دانشگاه امریکا.بنیان گذار انقلاب سوم کامپیوتر در جهان.

8-مهندس صفاریان:مهندس لابراتوار نیرو محرکه جت ایستگاه فضایی ناسا.

9- پرو فسور علی جوان: فیزیکدان بزرگ و دارنده جایزه جهانی آلبرت انیشتن.

10- کامران وفا: مهندس و ریاضیدان مطرح و استاد دانشگاه در امریکا.

11-پروفسور مهران کاردان: فیزیکدان موسسه ماساچوست امریکا.

12- آزاده طبازاده: دانشمند ارشد فیزیک ایستگاه فضایی ناسا.

13-حمید برنجی: مهندس و عضو پژوهشگران ایستگاه فضایی ناسا.

14- قاسم اسرار: عضو هیت مدیره ایستگاه فضایی ناسا.

15- حسین اسلامگلشی: رییس بزرگترین شرکت مخابراتی ای.تی.اند.تی در امریکا

16-امیر مجیدی مهر: معاون ارشد بخش رسانه های دیجیتال شرکت مایکروسافت.

17-پروفسور بیژن داوری: معاون ارشد کمپانی آی.بی.ام بزرگترین کمپانی سخت افزار جهان.

18- سهیل نادری: مشهورترین پیانیست تک نواز در نیویورک امریکا.

19-آرش فربد: رییس و موسس کمپانی خودروسازی فربد سوپرکارز.

20-پیر امیدیار: موسس و رییس کل وب سایت ای.بای بزرگترین سایت فروشگاهی جهان.

21-جمشید دلشاد: شهردار ناحیه بورلی هیز ایالت کالیفرنیا امریکا.

22-امید کردستانی: مشاور ارشد دفتر مدیرعامل و بنیانگذار سایت گوگل.

23-سام نظریان: موسس و مدیر کمپانی اس.بی.ای یکی از بزرگترین کمپانی های املاک و مستغلات لوکس در لوس آنجلس امریکا.

24- انوشه انصاری: چهارمین توریست فضایی و اولین زنی که با سرمایه شخصی خود به ایستگاه بین المللی سفر کرد.

ماریا خردسند مادر فناوری به نام بلوتوث و مدیر ارشد شرکت مخابراتی اریکسون
مینو اختر زند مدیر اسبق برق منطقه ای و مدیر کل راه اهن سراسری سوئد و در از سپتامبر همین سال هم استاندار استان یون شوپینگ شد
ارش خواننده
پروفوسور محمد طاهر زاده مخترع تولید اتانول از شلوار

آیا می دانید بلوتوث را یک ایرانی اختراع کرد؟؟!!
آیا می دانید اولین ویروس سخت افزاری را یک دانشجوی اصفهانی نوشت؟؟!!

تشکر + نظر دادن = باهم بودن!!

+ نوشته شده در  دوشنبه 1389/08/24ساعت 15:57  توسط 911  | 

infiniti G35s

نسل دوم اينفينيتي جي 35 در سال 2007 با ظاهري متفاوت در دو نوع بدنه چهار در صندوق دار (Sedan) و دو در صندوق دار (Coupe) وارد بازار گرديد. اين خودرو با خودروي نيسان  350 زد و اينفينيتي  اف ايكس در پلت فرم اف ام نيسان (Nissan FM Platform) قرار دارند . از رقباي اصلي اينفينيتيجي 35  مي توان به كاديلاك  سي تي اس ، لكسوس  آي اس و مرسدس بنز  سي كلاس  اشاره كرد. پيشرانه نصب شده در خودرو 6 سيلندر (V) شكل به حجم 3.5 ليتر بوده كه اين موتور توانايي توليد 310 اسب بخار قدرت را دارد . انتقال نيرو در اين خودرو به چرخهاي عقب و در صورت سفارش به هر چهار چرخ مي باشد.


اینفینیتی این بار خاص و جذاب




ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه 1389/08/24ساعت 15:35  توسط 911  | 

گران ترین ماشینهای جهان در سال 2010

گزارشی تهیه کردیم که توسط یکی از دوستان عزیزم ترجمه شده و برای اولین بار  شما این گزارش فارسی را میخوانید برای مشخصات کامل که عبارت است:  قیمت خودرو و قدرت موتور حجم موتور و سرعت متوسط  به ادامه مطلب بروید و یا بر روی عکس زیر کلیک کنید


خودروی  2.21 میلیون دلاری رکورد قیمت سال 2010





9-Mirabeau با استفاده از موتور 4.7 لیتری   V8و 700 اسب بخار ، می تواند با سرعت متوسط 230 مایل در ساعت برسد
قیمت: 765,000 هزار دلار

 8- Koenigsegg CCX
از این ماشین فقط تعداد 806 دستگاه تولید شده است.موتور این ماشین V8 و فقط 3.2 ثانیه طول می کشد تا به سرعت  100 کیلو متر در ساعت برسد. به راحتی می تواند به سرعت بالای 245 مایل برسد. تایر ماشین از کربن ، با 6 سرعت و ترمز سرامیکی
 
قیمت: 1.1 میلیون دلار

 
7. Koenigsegg CCXR
این خودرو جزو اتومبیل های سازگار با محیط زیست می باشد و  فقط 3.1 ثانیه طول می کشد تا به سرعت  100 کیلو متر در ساعت برسد. به راحتی می تواند به سرعت بالای 250 مایل برسد
قیمت: 1.3 میلیون دلار

6. Maybach Landaulet
این خودرو گران ترین اتومبیل با نام تجاری از آلمان است. این ماشین 604 اسب بخار، با سرعت بالای 155 کیلومتر در ساعت ، و با استفاده از 12 موتور توربو دوقلو دارد.
قیمت: 1.4 میلیون دلار

5. Lamborghini Reventón
هنوز روشن نیست که آیا این نسخه قدیمی از Reventon می باشد یا نه. از این ماشین فقط تعداد 20 دستگاه تولید شده است. این اتومبیل توسط هواپیماهای جنگنده الهام گرفته و طراحی شده است
قیمت: 1.42 میلیون دلار


 
4. Lamborghini Reventón Roadster
طراحی این خودرو از هواپیماهای جاسوسی الهام گرفته شده است. این خودرو با استفاده از موتور 650 و V12 اسب بخار دارد. بالاترین سرعت این خودرو به 340 کیلومتر در ساعت میرسد. این خودرو با استفاده از مواد فیبر کربن شاخته شده است که بسیار سبک وزن است
قیمت: 1.56 میلیون دلار
 

3. Pagani Zonda Cinque Roadster:
از این ماشین فقط تعداد 5 دستگاه تولید شده است. شاسی ساخته شده از تیتانیوم کربن می باشد. فقط 3.4 ثانیه طول می کشد تا به سرعت  100 کیلو متر در ساعت برسد. بالاترین سرعت این خودرو به 217 کیلومتر در ساعت میرسد.بدنه این خودرو از جنس تیتانیوم و منیزیم می باشد
قیمت: 1.80 میلیون دلار

2. Bugatti Veyron
بوگاتی ویرون، 1001 اسب بخار ، 16 سیلندر موتور و217 مایل سرعت. با آینه های ال سی دی 2.7 اینچ است. این سریع ترین اتومبیل جهان است.
قیمت: 1.67 میلیون دلار برای مدل کوپه و 2 میلیون دلار برای مدل گرند.

1. Koenigsegg Trevita:
از این ماشین فقط تعداد 3 دستگاه تولید شده است. این مدل بر اساس Koenigsegg CCXR طراحی شده و از فیبر کربن الماس تولید می شود با نام "Trevita" در زبان سوئدی به معنی "3 سفید پوستان".
سیستم اگزوز ، ترمز از جنس کربن سرامیک ، سیستم هیدرولیک بلند کردن اجسام ، سیستم نظارت بر تایر الاستیک و ایر بگ 1018 اسب بخار ،سیستم ناوبری نیز سفارشی فقط برای این مدل توسعه یافته است.
قیمت: 2.21 میلیون دلار
+ نوشته شده در  یکشنبه 1389/08/23ساعت 16:30  توسط 911  | 

نفر اول سید فرهاد موسوی نفر دوم مهیار میرمرادی نفر سوم مرتضی دریانی

نفر اول سید فرهاد موسوی نفر دوم مهیار میرمرادی نفر سوم مرتضی دریانی 


  شماره نفر اول 1 نفر دوم 7 نفر سوم151




برای دیدن تصاویر روی عکس کلیک کنید





رضا مظاهري،مدير مجموعه ورزشي كارتينگ آزادي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:دهمين مرحله از مسابقات امتيازي كارتينگ قهرماني كشور و انتخابي مسابقات جهاني 2010 ايتاليا برگزار شد كه در رده سني بزرگسالان سيدفرهاد موسوي نفر اول،مهيار ميرمرادي نفر دوم و مرتضي درياني نفر سوم شد.

وي در ادامه افزود:در رده سني نوجوانان نيز پوريا زر افروز نفر اول،مهيار ميرمرادي نفر دوم و شايان حسين پور نفر سوم شدند،كه از تيم بزرگسالان نفرات اول و دوم و از تيم نوجوانان نفر اول به مسابقات جهاني كارتينگ كه در لچه ايتاليا برگزار خواهد شد،اعزام مي شوند.

شايان ذكر است؛مسابقات جهاني كارتينگ از 24 آبان تا يكم آذرماه در پيست لچه(Laconca) ايتاليا برگزار مي شود و اميدوارم ورزشكاران ما در پايان اين مسابقات مقامي در خور نام ايران را كسب كنند.

+ نوشته شده در  یکشنبه 1389/08/23ساعت 16:29  توسط 911  | 

Porsche 997 Speedster

اتومبیل 997 بر مبنای پورشه 997  ساخته شده ولی برای رکورد شکنی دچار تغییرات بسیار گسترده ای شده است. می توان چنین گفت که تنها نیمه جلویی اتومبیل پورشه باقی مانده و از ستون A به عقب همه چیز عوض شده است. یکی از دلایل دیگر این کار اجتناب از شرکت در تست ایمنی تصادف بود چون پورشه 997 گواهی های لازم را دریافت کرده و با استفاده از نیمه جلویی آن دیگر نیازی به شرکت در تست ایمنی نبود. البته برای ایجاد آئرودینامیک بهتر بر شیب سقف اتومبیل به میزان 5 درجه به سمت عقب افزوده شده و مقداری کوتاه تر از گونه استاندارد است.










 برای کاهش وزن و ایجاد فضا برای چرخ های بزرگ 997 بجای ورق های فلزی فابریک بدنه از صفحات فیبرکربن استفاده شده و علاوه بر این قسمت عقب اتومبیل به مدل GT1 دهه 1990 شباهت پیدا کرده است. مهمترین تفاوت 997 با پورشه های تقویت شده دیگر ، موتور آن است. حجم موتور 6 سیلندر و تخت پورشه از 3.6 به 4 لیتر افزایش یافته و در آن از دو عدد توربو چارجر بزرگ استفاده شده است. منیفولد ورودی نیز با طلای 24 عیار روکش شده تا از خنک ماندن هوای ورودی اطمینان حاصل شود. موتور به اندازه 30 سانتی متر به عقب کشیده شده و همین باعث شده تا فاصله محورها کمی افزایش یابد. موتور تقویت شده 997 هم اکنون 987 اسب بخار قدرت دارد ولی وزن کلی اتومبیل با 79 کیلوگرم کاهش نسبت به 997 فابریک با 1326 کیلوگرم رسیده است. ترکیب این نیروی فوق العاده و وزن کم باعث می شود تا 997 در مدت 17.6 ثانیه به سرعت 300 کیلومتر برسد که 0.6 ثانیه سریع تر از رکورد ویرون است. وظیفه متوقف کردن اتومبیل نیز بر عهده 4 عدد دیسک ترمز کربن سرامیکی است که به ABS نیز مجهز شده اند.


 سایر مشخصات فنی:

شتاب 0 تا 100 کیلومتر:            3 ثانیه

گیربکس :                               6 سرعته دستی

فاصله محورها:                        2650 میلیمتر

گشتاور موتور:                        1050 نیوتن متر
+ نوشته شده در  یکشنبه 1389/08/23ساعت 16:28  توسط 911  | 

نمایشگاه سری اول

برای اولین بار تصمیم گرفتیم آرشیو کلی از نمایشگاههای اسپرت و آپشن که تا به حال در ایران برگزار شده رو در سایت قرار دهیم   پس به یاد داشته باشید  که به دلیل زیاد بودن تصاویر  مجبور هستیم  در چند قسمت  در سایت قرار دهیم  کلیه عکس های توسط   پدرام میر رحیمی  گرفته شده  که  عکاس و خبر نگار سایت ریس وان میباشند

 








+ نوشته شده در  یکشنبه 1389/08/23ساعت 16:28  توسط 911  | 

رونمایی از سریع ‌ترین خودروی الکتریکی جهان

دانش > فناوری  - توان و عملکرد Formulec EF01 که محصول تلاش 2.5 ساله گروه‌های متعددی است با توان Formula 3 برابری می‌کند. این اتومبیل سبز می‌تواند آغازگر دور تازه‌ای از مسابقات فرمول1 با خودروهای تمام‌الکتریکی باشد.


0 -100 فقط 3 ثانیه






 

محبوبه عمیدی: ملاحظات زیست‌محیطی، احساس نیاز به مصرف انرژی پاک و بازار خوب خودروهای سبز باعث شده بسیاری از خودروسازان به تولید اتومبیل‌های تمام‌الکتریکی یا هیبریدی رو بیاورند. این نگاه تازه در نمایشگاه خودرو امسال با ارائه نمونه‌های متعدد مفهومی که اغلب الکتریکی هستند، دیده می‌شود و از سوی دیگر پیش‌خرید 20هزارتایی خودرو Leaf تنها در ایالات متحده یا استقبال خوب از خودروی هیبریدی هوندا جاز در ژاپن، می‌تواند آینده خوبی را برای این نوع خودروها رقم بزند.

با تمامی این صحبت‌ها ورود خودروهای تمام‌الکتریکی به مسابقات فرمول یک تنها زمانی به ذهن خطور می‌کند که شاهد رونمایی از اولین نمونه آنها در نمایشگاه معتبر خودو پاریس باشیم

 

طراحی و ساخت Formulec EF01 یک کار تیمی تمام عیار بوده است. دوسال‌و‌نیم زمان صرف شده تا همکاری گروه‌های متعددی از گروه‌های رالی زمستانی تا تولیدکنندگان Exagon Furtive eGT و تعدادی از گروه‌های شرکت‌کننده در مسابقات فرمول یک برای ساخت این خودرو به نتیجه رسیده استد

این خودرو که می‌تواند آغازگر ایده مسابقات فرمول یک با اتومبیل‌های الکتریکی باشد، تک‌سرنشین ساخته‌ شده و احتمالا می‌تواند از سال 2013 وارد مسابقات فرمول یک شود. انرژی مورد نیاز این خودرو توسط دو موتور الکتریکی تولید شرکت زیمنس تأمین می‌شود که به یک جعبه دنده دو‌سرعته متصل شده‌اند و می‌توانند سرعت این اتومبیل را ظرف مدت 3 ثانیه از صفر به 100 کیلومتردرساعت برسانند.

حداکثر سرعت این اتومبیل 250 کیلومتردرساعت است. در زیر اسکلت آن یک باتری یون لیتیوم تعبیه‌شده که می‌تواند انرژی مورد نیاز موتورها را برای مدت 20 تا 25 دقیقه تأمین کند

در طراحی اولیه Formulec EF01 تلاش شده امکان رقابت با توان و کارایی Formula 3 با موتور احتراقی وجود داشته باشد. شاید روزی برسد که این نمونه سبز جایگزین اتومبیل‌های پیشین با آلایندگی بالا شود

+ نوشته شده در  یکشنبه 1389/08/23ساعت 16:27  توسط 911  | 

جملات پند آموز پشت کامیونی!

بهتر است يا ثروت؟، هيچکدام فقط ذره ای معرفت"
دا کر سی چنت بی. (يعنی مادر پسر برای چی خواستی؟)
به گنده تر و خرتر از خودت احترام بگذار!
به مد پوشان بگوييد آخرين مد کفن است
عيب رندان مکن ای زاهد پاکيزه سرشت ---- سرنوشت دگران بر تو نخواهند نوشت
ناز نگات قشنگه!
تند رفتن که نشد مردی ------- عشق است که برگردی
هر کجا محرم شدی -چشم از خيانت باز دار -چه بسا محرم با يک نقطه مجرم ميشود،
مبر ز موی سفيدم گمان به عمر دراز ------- جوان به حادثه ای زود پير ميشود گاهی
منم يه روز بزرگ ميشم.
زندگی بر خلاف آرزوهايم گذشت.
داداش جان به خاطر اشک مادر يواش!
افسوس همه اش افسانه بود!
من از عقرب نميترسم ولی از سوسک ميترسم
من از دشمن نميترسم ولی از دوست ميترسم.

من نمی گويم مرا ای چرخ سرگردان مکن --هرچه می خواهی بکن محتاج نامردان مکن!
شد شد، نشد نشد
بميرد آنکه غربت را بنا کرد ------- مرا از تو، ترا از من جدا کرد
برگ از درخت خسته می شه ------- پاييز فقط يه بهانه است
در اين دنيا که مردانش عصا از کور می دزدند------- من بيچاره دنبال مرد می گردم
دنبالم نيا آواره ميشی
رفاقت قصه تلخی است که از يادش گريزانم
روی قلبم نوشتم ورود ممنوع ------- عشق آمد گفتم بيسوادم!
"تو هم خوبی!
از بس خوردم مرغ و پلو ------- آخر شدم مارکوپولو
سر پايينی پرنده ------- سر بالايی شرمنده
"اسيرتم ولی آزاد"
بخاطر دلم ولم.
100 بار بدی کردی و دیدی ثمرش را ------- خوبی چه بدی داشت که یک بار نکردی
قربان وجودت که وجودم ز وجود تو بوجود آمد مادر
تو که بي وفا نبودی پدر سگ!
دلم دادم بری باهاش حال كنی ------- نه كه بری جيگركی بازكنی !!
رفيق بي پدر ، مادر
باغبان در را مبند من مرد گلچين نيستم -- من خودم گل دارم و محتاج يک گل نيستم!
تمام مرده شويان راضيند بر مردن مردم
بنازم مطربان را که خلق را مسرور ميخواهند!
ای آسمون کبود ------- واسه همه بود واسه ما نبود؟؟؟؟
در قمار زندگي عاقبت ما باختيم ------- بس که تکخال محبت بر زمين انداختيم
گرپادشاه عالمی ، بازهم گدای مادری
نمیخام شمع باشم دخترا فوتم کنن ------- میخام سیگار باشم لوطیا دودم کنن
اي بلبل اگر نالي من با تو هم آوازم
تو عشق گل داري،من عشق گل اندامي!
همه از من میترسن ------- من از نیسان آبی
هندونه بده قاچ كنيم ------- لوپتو بده ماچ كنيم !
دانی که چرا راز نهان با تو نگفتم------- طوطی صفتی طاقت اسرار نداری
دنيا همه هيچ و زندگانی همه هيچ ------- ای هيچ برای هيچ بر هيچ مپيچ
به درويشي قناعت كن كه سلطاني خطر دارد

میگن هرکی ازنظر دهید استفاده کنه خدا بهش طول عمر میده!
پس با یک نظر  طول عمر خود را زیاد کنید! Wink Twisted Evil

+ نوشته شده در  یکشنبه 1389/08/23ساعت 16:19  توسط 911  | 

چطور بوی بد ماشین را از بین ببریم؟

روش‌های زیر را برای از بین بردن بوی بد اتومبیل به کار ببرید
وسایل مورد نیاز:
سرکه سفید

کاسه یا کاسه‌های کوچک
مرحله 1:

عامل ایجاد بو را پیدا کنید. تا زمانی که این عامل پیدا نشود، بو از بین نمی‌رود.
مرحله 2:

کل ماشین را تمیز کنید. بو به داخل روکش‌ها و وسایل هم نفوذ می‌کند.
وسایل اضافی را از ماشین خارج کنید.
داخل ماشین را جاروبرقی بکشید، آن را دستمال کرده و تا جای ممکن تمیز کنید.
مرحله 3:

مقداری سرکه داخل یک کاسه بریزید و داخل ماشین بگذارید.
اگر شدت بو زیاد است، یک ظرف سرکه روی صندلی عقب و یک ظرف روی صندلی جلو قرار دهید.
شیشه‌های ماشین را بالا بکشید.
در ظرف سرکه را باز بگذارید و حداقل 12 ساعت صبر کنید.
مرحله 4:
بعد از این مدت، بوی بد از بین می‌رود.
ظرف‌های سرکه را خارج کنید.
اگر بو همچنان ادامه داشت، گذاشتن سرکه را تکرار کنید.
مرحله 5:

درهای ماشین را باز بگذارید تا هوا به داخل ماشین نفوذ کند. این کار به از بین رفتن بوی سرکه کمک می‌کند.
مرحله 6:

از بوگیر استفاده نمایید.
با استفاده از بوگیرهای ماشین با رایحه‌های مختلف، بوهای مقاوم به طور کلی از بین خواهند رفت.

+ نوشته شده در  یکشنبه 1389/08/23ساعت 16:17  توسط 911  | 

ماشین آبها !


































+ نوشته شده در  یکشنبه 1389/08/23ساعت 16:13  توسط 911  | 

سمند جدید!!

+ نوشته شده در  یکشنبه 1389/08/23ساعت 16:7  توسط 911  | 

lamborghini lp640

لامبورگینی مورسیه لاگوی مشکی رنگی که چندی پیش مورد بررسی قرار دادیم در هفته گذشته تهران را به مقصد دوبی و از طریق فرودگاه امام ترک کرد...

خداحافظی لامبورگینی با پایتخت


    

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه 1389/08/23ساعت 15:58  توسط 911  | 

S CLASS 2010

با توجه به پست های ارائه شده از مجموعه خدماتی هنرکده کیانفر کم و بیش با این مجموعه و فعالیت های آن آشنا شده اید.اما دراین پست شاهد تغییرات و بروز رسانی خودروی لوکس S کلاس با نمونه 2010 آن خواهیم بود.بسیاری از کمپانی های جهان با آغاز سال 2010 میلادی بسیاری از محصولات خود را بروز یا مورد بهینه سازی قرار دادند..که یکی از آن ها خودروی لوکس و پر طرفدار S کلاس از کمپانی معظم مرسدس بنز می باشد که برای سال 2010 دچار تغییرات زیادی از لحاظ ظاهری نسبت به مدل تولیدی آغازین خود در سال 2005 می باشد.و همواره دغدغه مالکان این گونه خودروها تعویض خودروی خود با نمونه جدیدتر و پرداخت هزینه های گزاف آن بوده است.اما آقای محبوب اولین متخصص با تجربه و کارشناس در  پایتخت که با ظرافت و حساسیت خاص خود اقدام به بروز رسانی خودروهای لوکس می کند .این بار به سراغ خودروی S رفته تا روح تازه ای را به چهره قدیمی و خسته کننده مدل 2005-2009 آن ببخشد. که هنوز حتی در مراکز تیونینگ دبی هم قادر به این کار نیستند و چند مجله و شبکه با ایشان مصاحبه کرده اند در آینده با آقای محبوب بیشتر آشنا میشویم ...

تن پوشی نو برای S کلاس





تغییرات انجام شده بر روی این خودرو عبارتند از:نصب چراغ های جلو و عقب با نمونه 2010 با پرتو افشانی خیره کننده LED ،تعویض آینه های جانبی،تعویض اسپویلر جلو و عقب با نمونه 2010 و در آخر تعویض رکاب ها ،جلوپنجره و منبع اگزوز با نمونه جدیدتر

کلاس خودرو سدان مجلل

موتور V8

حجم موتور 5461 سی سی

تعداد سوپاپ 32

قدرت 387 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

گشتاور 530 نیوتن متر

گیربکس 7 دنده اتوماتیک(تیپ ترونیک)با قابلیت تعویض از پشت فرمان

محور محرک دیفرانسیل عقب(RWD)

حداکثر سرعت 250(محدود شده)

شتاب 0 تا 100 5.4

طول 5079 میلیمتر

عرض 1872 میلیمتر

ارتفاع 1473 میلیمتر

وزن خالص 1940 کیلوگرم

حجم مخزن سوخت 11+90

مصرف شهری 17.5

مصرف جاده ای 8.6

مصرف ترکیبی 11.8

+ نوشته شده در  پنجشنبه 1389/08/20ساعت 15:59  توسط 911  | 

MINI COOPER S

آقای کیانفر صاحب مجموعه بزرگ خدماتی  هنرکده کیانفر و مالک مینی کوپر،  چندی پیش اولین مینی کوپر  کروک ۲۰۱۱که چندین ماه بود ثبت سفارش شده بود رو یکسره با هواپیما به ایران آوردند.البته ایشان در جوانی یک دستگاه مینی لوکس داشتند که همین علاقه باعث شد آخرین نمونه از این خودروی دوست داشتنی را وارد کشور کنند. مینی محصول جدیدی بود که از سال 2001 توسط کمپانی BMW به بازار آمد.این اتومبیل در حقیقت طرحی نو بر اساس مدل کلاسیک مینی بود.در نگاه اول این اتومبیل نسبت به اتومبیل های سابق ساخته شده تغییر نکرده است.در حقیقت باید هم این طور باشد زیرا بیش از 50 درصد خریداران این اتومبیل دوست داشتنی افرادی هستند که به خاطر طراحی ویژه اش آن را می خرند.نام COOPER که بر روی برخی مدل های مینی دیده می شود به مدل های اسپرت آن اطلاق می گردد و از روی نام آقای جان کوپر که قطعات تیونینگ برای مینی تولید می کرد گذاشته شده است.....

 ملاقات با بزرگ مرد کوچک



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه 1389/08/20ساعت 15:46  توسط 911  | 

محاسن و معایب توربو شارژ

اصول کار این سیستم را شرح داده و نحوه کار آن را نیز بیان کردیم. اما در این هفته قصد داریم تا به نکات نه چندان مثبت این سیستم اشاره کنیم. البته این نکته را نیز باید یادآور شویم که سیستم‌هایی مثل اینترکولر و افترکولر نیز وجود دارد که در افزایش قدرت ناشی از توربو بسیار موثرند و می‌توانند در نقش مکمل این سیستم ظاهر شوند.

همان طور که اشاره شد گفتیم که توربو هوا را فشرده کرده و باعث بالا رفتن بازده حجمی موتور می‌شود. با هوای فشرده‌ای که توسط توربوشارژر به سیلندر پمپ می‌شود و فشرده شدن بیشتر توسط حرکت پیستون خطر ضربه زدن موتور وجود دارد چون وقتی شما هوا را فشرده می‌کنید دمای آن افزایش می‌یابد این دما ممکن است آنقدر افزایش یابد که سوخت قبل از جرقه زدن شمع‌ها و در زمان نا‌مناسب بسوزد که این کار باعث کوبش موتور می‌شود.

خودرو‌های دارای توربوشارژر اغلب باید از سوختی با درجه اکتان بالاتر استفاده کنند تا به موتور ضربه نزند، اگر فشار واقعاً بالا باشد باید نسبت تراکم موتور کاهش یابد تا کوبش نداشته باشد.

سنسور ضربه در این موتورها تغییر کرده و با حساسیت متغییر نصب می‌شود. افزایش میزان ضربه یا Knock ‌در موتورها باعث افزایش میزان آلودگی محیط‌زیست و بالا رفتن مصرف سوخت می‌شود. در این شرایط موتور باید با سیستم آلایندگی گران قیمتی کار کند تا بتواند در کشورهایی با استاندارد‌های بالا و قوانین سخت‌گیرانه تردد کند.

یکی از مشکلات اصلی توربوشارژها این است که وقتی پدال گاز را فشار می‌دهید بلافاصله قدرت موتور را تقویت نمی‌کنند و چند ثانیه طول می‌کشد تا توربین به سرعت مورد نظر برسد. این باعث می‌شود وقتی گاز می‌دهید تاخیری را احساس کنید. در ضمن وقتی توربو شارژر حرکت کرد خیزشی در خودرو ایجاد می‌شود. در این حالت تاخیر در شتابگیری احساس می‌شود که این نکته در سوپرشارژ‌ها که می‌توانند شتابگیری پیوسته‌ای را ایجاد کنند وجود ندارد. زمانی که توربو وارد مدار می‌شود سوت آن بیانگر افزایش توان موتور است.

اما برای کاهش تاخیر در کارکرد توربو شارژ راهکارهایی وجود دارد.یک راه برای کم کردن تاخیر توربوشارژ کم کردن اینرسی دورانی اجزای چرخنده آن است. هر چقدر وزن اجزای چرخنده توربو کم شود اینرسی آنها نیز کاهش می‌یابد. این باعث می‌شود توربین و کمپرسور سریع‌تر سرعت بگیرند و زودتر نیروی موتور را تقویت کنند. یک راه مسلم برای کاهش اینرسی کوچک‌تر‌کردن توربوشارژ است. یک توربوشارژر کوچکتر زودتر و در دور موتورهای پایین‌تر عمل تقویت را انجام می‌دهد اما نمی‌تواند در دور موتورهای بالاتر که حجم زیادی از هوا به موتور می‌رود تقویت زیادی انجام دهد. همچنین خطر چرخش بسیار سریع در دور موتورهای بالا که گازهای خروجی زیادی از توربین می‌گذرد نیز وجود دارد.

یک توربوشارژر بزرگ می‌تواند در دور موتورهای بالا تقویت زیادی انجام دهد اما به خاطر زمان زیادی که برای شتاب گرفتن توربین و کمپرسور سنگین‌تر آن لازم است تاخیر زیادی دارد. خوشبختانه چندین راهکار برای غلبه بر این چالش وجود دارد.

بیشتر توربوشارژر‌ها یک دریچه هدر دارند که اجازه می‌دهد از توربوشارژرهای کوچکتری برای کاهش تاخیر استفاده شود، در حالی که نمی‌گذارد در دور موتور‌های خیلی بالا خیلی سریع بچرخد.

دریچه هدر سوپاپی است که اجازه می‌دهد گازهای اگزوز از گذرگاه جنبی از کنار پره‌های توربین عبور کند. شاید اسم این دریچه را سوپاپ اطمینان نام برد که از چرخش بیش از حد توربو در دورهای بالا جلوگیری می‌کند. دریچه هدر فشار را حس می‌کند و اگر فشار خیلی زیاد شود که نشانه چرخش زیاد توربین است، این سوپاپ باز می‌شود و به این ترتیب دود خروجی از اگزوز به جای آنکه از مسیر توربوشارژر عبور کند از مدار توربو خارج و از مسیر عادی اگزوز خارج می‌شود تا به این ترتیب توربوشارژر از کار بیافتد و بیش از این هوای اضافی را به موتور تزریق نکند.

پیش از این گفتیم به دلیل دور بالایی که توربوشارژر‌ها دارند معمولاً به جای یاتاقان‌های معمولی از یک لایه روغن به عنوان یاتاقان‌های روغنی در آن‌ها استفاده می‌شود اما بعضی توربوشارژر‌ها از یاتاقان‌های ساچمه‌ای به جای یاتاقان‌های روغنی استفاده می‌کنند، اما آن‌ها یاتاقان‌های ساچمه‌ای معمولی نیستند بلکه یاتاقان‌های بسیار دقیقی هستند که از مواد پیشرفته‌ای ساخته شده‌اند تا در سرعت و دمای توربو شارژ کار کنند. این یاتاقان‌ها به محور توربین اجازه می‌دهند با اصطکاک کمتری نسبت به یاتاقان‌های روغنی بچرخند، همچنین اجازه می‌دهند از محور کوچک‌تر و سبک‌تری استفاده شود که این باعث کاهش تاخیر می‌شود.

پره‌های سرامیکی توربین که در نسل‌های جدید توربوشارژر‌ها استفاده می‌شود از پره‌های فولادی سبک‌ترند که این باز هم باعث می‌شود توربین زودتر شتاب گرفته و زمان تاخیر کمتر شود. استفاده از این جنس نیز باعث کاهش وزن توربین شده و کمک می‌کند بسیار سریع‌تر دور بگیرد. بعضی موتور‌ها از دو توربوشارژر در دو اندازه استفاده می‌کنند.

توربو شارژر کوچک‌تر زودتر می‌چرخد و تاخیر را کم می‌کند در حالی که بزرگتر در دور موتور‌های بالاتر تقویت فشار بیشتری ایجاد می‌کند. این موتور‌ها بسیار سریع شتاب می‌گیرند و قدرت بسیاری تولید می‌کنند. در دورهای پایین بسیار سریع سرعت گرفته و در دورهای بالا هیچ‌گاه با افت قدرت مواجه نمی‌شوند. اما عمر آنها کم بوده و موتور آنها تحت فشار بسیار بالایی کار می‌کند.

اما همان طور که اشاره شد این سیستم بر پایه فشرده‌سازی هوا کار می‌کند. وقتی هوا فشرده شود، گرم می‌شود و وقتی گرم شود منبسط می‌شود. بنابراین بخشی از تقویت فشار توربوشارژر ناشی از گرم شدن هوا قبل از ورود به موتور است، برای افزایش قدرت موتور باید مولکول‌های بیشتری وارد سیلندر شوند.

در اینجا فشار زیاد اهمیت ندارد. وجود مولکول‌های بیشتر باعث احتراق بهتر می‌شود.

یک سردکننده میانی یا خنک‌کننده هوا جزئی اضافی است که بعضی مواقع شبیه رادیاتور است و هوا از داخل آن عبور می‌کند.

هوای ورودی به موتور از گذرگاه داخل خنک‌کننده عبور می‌کند در حالی که هوای خنک‌تر از خارج توسط پروانه موتور به پره‌های خنک‌کننده دمیده می‌شود. این وسیله که عملکردی شبیه رادیاتور دارد را اینترکولر می‌نامند. استفاده از اینترکولر کمک زیادی به افزایش کارآیی موتور‌های مجهز به توربوشارژر می‌کند.

اینتر کولر قدرت موتور را افزایش می‌دهد زیرا هوای فشرده خارج شده از کمپرسور را پیش از ورود به موتور خنک می‌کند این بدان معنی است که اگر توربوشارژر در فشار ۷ psi کار کند خنک‌کننده میانی هوای خنک‌تر با این فشار را وارد موتور می‌کند که چگالی بیشتری داشته و مولکول‌های بیشتری نسبت به هوای گرم دارد.

بالا رفتن چگالی هوا باعث احتراق بسیار قوی‌تر می‌شود. همچنین هوای خنک باعث جلوگیری از احتراق پیش‌رس و کوبش موتور می‌شود. اینترکولر ظاهری شبیه رادیاتور داشته و در مجاورت هوای محیط قرار می‌گیرد تا خنک شود. در بسیاری از مواقع نیز از فن نسبتاً بزرگ استفاده می‌شود تا هوا زودتر خنک شود.
منبع: هفته نامه دنیای خودرو
+ نوشته شده در  پنجشنبه 1389/08/20ساعت 15:43  توسط 911  | 

افتتاح پل جوادیه به سبكی عجیب

افتتاح پل جوادیه به سبكی عجیب

در یك صبح بارانی سه اتومبیل اسپرت به سمت جنوب شهر حركت كردند تا از روی پل جوادیه عبور كنند. این صحنه هر بیننده‌ای را به یاد برنامه تلویزیونی معروف «Top Gear» می‌انداخت و «همایون نصیری» مرسدس سفید Kleeman C35، «میلاد عمارتی» مرسدس مشكی CLS 350 و «شاهین محزونیان» ب.ام.و E39 M5 را هدایت می‌كردند.















یعنی چی بوده؟

+ نوشته شده در  پنجشنبه 1389/08/20ساعت 15:42  توسط 911  | 

گزارشی خواندنی از هزینه تولید خودرو

پس از سال ها کشمکش بر سراینکه هزینه تمام شده خودروهای داخلی بالاخره چقدر است؟یکی از روزنامه‌های اقتصادی ایران هفته گذشته به این پرسش پاسخ داد که نشان می‌دهد 40درصد ارزش یک خودرو داخلی نصیب دولت می‌شود.

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: اگرچه به گفته مسوولان خودروسازی ایران، سود نهایی ایران خودرو و سایپا از فروش محصولاتشان به طور متوسط چیزی بین 4 تا7درصد است، اما با یک حساب سرانگشتی می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که 40درصد هزینه‌های تولید یک خودرو در ایران را دولت روی دست خودروسازان می‌گذارد. به عبارت دیگر اگر یک خودروی ساخت داخل 10 میلیون تومان قیمت داشته باشد، 6 میلیون آن با احتساب هزینه تمام شده به جیب خودروساز می رود و 4 میلیون تومان آن نیز نصیب دولت می شود.

این موضوع البته نسبی است و در مورد خودروهایی مانند پراید و پژو 405 که به دلیل ساخت داخل بالای قطعات، هزینه تعرفه کمتری دارند، فرق می‌کند. به طور کلی خودروسازان باید در همان ابتدای کار 64درصد از ارزش یک قطعه را به عنوان تعرفه واردات قطعات به دولت بپردازند. این درحالی است که با توجه به میزان داخلی‌سازی قطعات، این تعرفه برای محصولات داخلی بین 25 تا 64درصد متغیر است. در این گزارش آمده است به طور کلی قیمت تمام شده یک خودروی داخلی از سه آیتم مواد اولیه، دستمزد و هزینه‌های سربار تشکیل شده که اولی به تنهایی 87درصد هزینه‌ها را شامل می‌شود و سهم دستمزد و هزینه‌های سربار نیز هر کدام 10درصد از قیمت خودروهای تولیدی است. براساس این گزارش، از آنجا که خودروسازان شرکت‌هایی بورسی به حساب می‌آیند بنابراین به طور متوسط از بابت فروش هرخودرو مبلغ 500 هزار تومان مالیات کسر می‌شود.

این گزارش درحالی است که احمد قلعه بانی مدیرعامل اسبق شرکت سایپا پیش از این اعلام کرده بود، تولیدخودرویی مانند پراید نهایتاً 5/4 میلیون تومان برای سایپا خرج دارد و پیکان نیز در زمان تولید فقط رقمی نزدیک به 4 میلیون تومان هزینه روی دست ایران‌خودرو می‌گذاشت.
منبع:هفته نامه دنیای خودرو

تشکر + نظر = با هم بودن

+ نوشته شده در  پنجشنبه 1389/08/20ساعت 15:37  توسط 911  | 

Porsche Cayenne In tehran

 

سلام به همگی از این که مطالب این وبلاگ رو مطالعه می کنید و نظرات خود را می دهید بسیار سپاس گذارم.

خوب شاید پورشه کائین را در خیابانهای تهران دیده باشید ماشین زیبا که انسان را مبهوت و مات می کند .

 

پورشه کائین با قیمتی معادل ۱۶۵ میلیون تا ۱۳۵ میلیون تومان بر اساس اپشن های متفاوت از طرف نمایندگی رسمی پورشه در ایران عرضه شده که از مشخصات ان می توان به قدرت موتور ۶۲۰ اسب بخاری و لاستیکهای به ابعاد۲۹۵ /۳۰/zr22 و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتری و همچنین پوشش تمام چرم داخل اشاره کرد .

توجه شما را به تصاویری از این زیبای رام نشدنی جلب می کنم.

منتظر نظرات سازنده شما هستم.

فعلا همگی بدرود.

+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/08/18ساعت 14:53  توسط 911  | 

gold wing

در ابتدای سال 1976 شرکت هوندا شروع به تولید محصول جدیدی به نام GoldWing  کرد . این محصول عضو کلاس Turing می باشد که در سالهای مختلف آن را با حجم موتور مختلف به بازار عرضه کرد , به این گونه که در سالهای 1984 تا 1988 با حجم 1200 سی سی و بین سالهای 1988 تا 2000 توانست در این کلاس با حجم 1500 سی سی به کار خود رونق بخشد و در آخر , از سال 2001 به بعد هم موتوری با حجم 1800 سی سی بروی این نمونه اتاق سوار کند و به بازار ارائه دهد . محصول 1800 سی سی آن با 4 آپشن مختلف عرضه می شود که به ترتیب نمونه اول تا چهارم آن Audio , Navigation , Navigation with ABS و آخرین نمونه Navigation with ABS & Airbag که می توان به جرائت گفت نمونه چهارم از بهترین آن می باشد , زیرا یکی از کامل ترین آنهاست . در اینجا به سراغ تست فنی یک GoldWing 1800 cc رفتم تا بتوانم نمونه ای از محصول هوندا را برایتان کالبد شکافی کنم و لازم به ذکر است , نمونه تست شده از نوعNavigation with ABS  , محصول سال 2008 , سفارش آمریکا و دارای قیمتی برابر 27 هزار دلار می باشد ....

تست فنی هوندا گلدوینگ 1800



برای دیدن عکسها کلیک کنید  Click Here to View Picture




در دید اول برداشتی که من از این موتور داشتم یک ظاهر سنگین وزن و باطنی تنبل بود اما وقتی با خصوصیات آن آشنا شدم متوجه شدم که بر خلاف تفکراتم یک هیولای تمام عیار است , زیرا این موتور می تواند دقیقا" در زمان 4.2 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد برساند که برای وزن حدود 406 کیلوگرم جای تحسین دارد . در زمان تست آن , راننده به آرامی حرکت را آغاز کرد و موتور صدای اصلی خودش را نشان نمی داد و می توان به زبان ساده تر گفت که موتور نرمی خودش را از همه جهت به رخ می کشید , در این زمان بازده فنرها هنگام عبور از آسفالتهای ناهموار بسیار بالا بود و نرمی بسیار بالایی احساس می شد که در طولانی مدت بسیار قابل اهمیت است . این احساسی که داشتم شباهت بسیار زیادی با نشستن بروی صندلی های خودروهای لوکس بزرگ یا همان E کلاس و سری 5 های موجود در کشورمان را داشت . برای تست شتاب , با راننده هماهنگ شد تا چهره واقعی موتور را نشانم دهد . هنگام شتابگیری از ناحیه سر و گردن و سینه , فشار زیادی را احساس کردم که همه به شتاب بالای آن برمی گشت.  زمانی که بدنم داشت عادت می کرد , تست شتاب تمام شد و به مرحله ترمزگیری رسیدیم , فقط می توان هوندا را تحسین کرد زیرا زمان ترمز کردن هیچگونه احساسی از بهم خوردن تعادل و یا خوابیدن سر موتور وجود نداشت و همه مزیت وجود ترمزهای ABS و CBS می باشد . نمونه CBS به گونه ای عمل می کند که هنگام ترمزگیری 3 پیستون از جلو و 1 پیستون از عقب فعال میشود , همین امر پایداری تعادل را بهمراه دارد . امکانات رفاهی که راننده را دعوت به لذت بردن از سواری می کرد , دنده عقب الکترونیکی , وجود گرمکن در دسته ها و صندلی ها , بادگیرجلو تنظیمی , سیستم کروز کنترل , تنظیم کمکها با 2 حافظه  ,سیستم Navigation , چراغهای جلو با تنظیم الکترونیکی , ریموت کنترل , دریچه هوای گرم , سیستم صوتی AUX , CD , Radio FM & AM , CD BOX همراه 4 بلندگو و 2 تیوتر با خروجی 80 وات , که همگی قابل تنظیم از روی فرمان می باشند . از مشخصات فنی آن به سادگی نمی توان گذشت زیرا موتور سوار شده بروی این اتاق یک نوع 6 سیلندر SOHC با 12 سوپاپ و حجم 1800 سی سی می باشد , ماکزیمم قدرت 118 اسب بخار و ماکزیمم تورکی برابر با 125 نیوتن متر را از طریق گاردان تعبیه شده به چرخ عقب انتقال می دهد . ماکزیمم سرعت آن برابر با 230 کیلومتر در ساعت می باشد اما حساب کنید در این سرعت , شما از روی یک سنگ کوچک رد شوید , احتمال هرگونه اتفاقی وجود دارد , در نتیجه رساندن سرعت موتورهای ریس به عدد بالاتر از 180 کیلومتر در جاده های کشورمان بسیار ریسک بالایی می باشد .گیربکس هماهنگ شده با این موتور یک نمونه 1+5 می باشد , که دنده 5 آن مجهز به سیستم Over Drive می باشد و میتوان از سرعت 80 کیلومتر به بالا از سیستم کروزکنترل آنهم استفاده کرد , عدد 1 همان دنده عقب می باشد .حجم مخزن سوخت آن 25 لیتر و وزن خالص آن بدون سوخت برابر 406 کیلوگرم می باشد . دیگر نکته ای که باید به آن اشاره کرد آن است که معمولا" در طول یک ساعت سواری با موتورهای ریس و یا . . . , در بدن راننده خستگی پدیدار میشود و باید استراحت کند اما با طراحی های بی نظیر و آزمایشات صورت گرفته , هوندا به این نتیجه رسید که راننده این موتور در مدت زمان 3:30 دقیقه هیچگونه خستگی در بدن خود احساس نمیکند و می تواند به راه خود ادامه دهد , اینهم یکی دیگر از شگفتی های ساخت آن می باشد .سایز لاستیکی که در جلوی آن می باشد 18R /70/130  و در عقب آنهم 16 R/60/180 قرار گرفته تا چسبندگی آن روی جاده از بین نرود . طول , عرض , ارتفاع آن به ترتیب 2.7 متر , 1.1 متر , 1.5 متر , فاصله بین دو محور آن 1.75 متر و ارتفاع نشیمنگاه تا زمین برابر 76 سانتیمتر می باشد .
+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/08/18ساعت 14:22  توسط 911  | 

Camaro SS

در این هفته فرصتی پیش آمد تا ملاقاتی داشته باشیم با جدیدترین خودروی آقای کیارش مرادی بزرگترین مجموعه دار خودروهای خاص و گذرموقت ایران.در گذشته خودروهای فراری 612 ،ب ام و X6 و فورد موستانگ را به طور جداگانه مورد بررسی قرار دادیم.اما این بار به میزبانی ایشان به سراغ یک دستگاه شورولت کامارو 2010SS می رویم که به جرات می توان گفت زیباترین نمونه وارد شده به کشور می باشد.خودروی مذکور به صورت سفارشی و LIMITED EDDITION توسط مالک خوش سلیقه آن از کمپانی شورولت خریداری شده است...

هیولاهای پایتخت








کامارو را می توان یکی از معروفترین و پر طرفدارترین محصولات کمپانی شورولت دانست که پیدایش آن به سال 1976 باز می گردد و تا کنون پنج نسل از آن بر روی خط تولید این کمپانی قرار گرفته است.ظهور نسل پنجم این خودرو با غیبتی چهار ساله با ارائه یک مدل مفهومی از شورولت در سال 2006 آغاز شد.طرح ایده ای شورولت کامارو از سوی آقای SANG YUPLEE اهل کره جنوبی با استقبال خوبی از سوی علاقه مندان به خودرو مواجه شد و سرانجام در بهار سال 2009 و به عنوان مدل 2010 این خودرو در لیست فروش کمپانی قرار گرفت.اولین نکته در برخورد با این اتومبیل عضلانی تضاد رنگ زیبای مشکی و نارنجی بدنه است که در زیبایی این خودرو نقش به سزایی داشته است.در نمای جلو کاپوت مشکی رنگ و بزرگ خودرو با هودی که با دو رنگ نارنجی مزین شده اند در کنار چراغ های دایره ای با نوردهی خیره کننده LED کاملا جلب توجه می کند.سپر عضلانی جلو نیز که در دوسمت خود مه شکن های دایره ای شکل را جای داده به همراه براگیر مشکی رنگ زیر آن تکمیل کننده نمای جلویی خودرو می باشد.در نمای جانبی نیز برای هماهنگی بیشتر با سایر اجزای خودرو رکاب ها و رینگ های غول پیکر 21 اینچی پنج پره همگی به رنگ مشکی هستند.خطوط نارنجی رنگ روی در موتور که ادامه آن هم در انتهای خودرو قابل مشاهده است در چشمگیر کردن نمای عقب نیز نقش به سزایی دارد.چراغ های هر طرف دو تایی هستند که زیر آن سپر و چراغ های کوچک دنده عقب با طراحی جدید قرار دارند.دیفیوزر مشکی رنگ این اتومبیل هم که در هر طرف یک لوله اگزوز پولیش شده از داخل آن بیرون آمده نوید یک انومبیل قدرتمند را می دهد.بدنه کامارو در بخش هایی مثل سپر عقب و جلو،صندوق عقب و در پوش موتور و گلگیر های عقب کامپوزیتی است اما درها ، سقف و ستون ها از فلز هستند.با ورود به کابین خودرو که در عین سادگی ،اسپرت و گیراست تضاد رنگ مشکی و نارنجی بدنه نیز به خوبی رعایت شده است.صندلی ها و قسمت هایی از رودری و نوار روی داشتبورد همگی به رنگ نارنجی مزین شده اند که در پس زمینه ای مشکی رنگ ، روح اسپرت بودن کابین را دو چندان کرده است.استفاده از چرم ، کامپوزیت و پلاستیک ، داخل کابین به راحتی مشهود است.دستگیره های داخلی در کرومی و در بخش پایینی کنسول و پشت دسته دنده نشانگرهایی مستطیل شکل چهار تایی با رنگ آبی یخی برای میزان ولتاژ باطری و فشار و درجه روغن و یا در بخش دیگر نمایشگر میزان سرعت فن و درجه آب جا گرفته اند.در نهایت سیستم صوتی بوستون 245 واتی با 6 خروجی یا رادیو ماهواره ای و یک جهت یاب ماهواره ای ساده تکمیل کننده کابین زیبای کامارو هستند.شورولت کامارو در سه تریم RS، LT و SS عرضه می گردد که در مدل RS وLT از پیشرانه ای 6 سیلندر 3.6 لیتر و توان 304 اسب بخار بهره می برد.اما مدل SS با بهره مندی از پیشرانه ای 8 سیلندر خورجینی به حجم 6.2 لیتر توانایی تولید 422 اسب بخار  قدرت و 553 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4500 را داراست که برار با 70 اسب بخار در هر لیتر گنجایش پیشرانه و در کنار وزن 1779 کیلوگرمی به خروجی یک اسب بخار برای هر 4.2 کیلوگرم می باشد.این دقیقا همان پیشرانه LS3 کوروت با کمی تغییر در سر سیلندر و افزایش 5 درصدی باز شدن سوپاپ ها می باشد.همچنین این پیشرانه به سیستم مدیریت فعال سوخت مجهز است که در مواقع لزوم 4 سیلندر موتور را از کار می اندازد و به کاهش مصرف سوخت کمک می کند.کامارو جزو معدود اتومبیل های آمریکایی است که از نسبت حجم به قدرت مناسبی برخوردار است و این امر در کنار ظاهر جذاب و هجومی این خودرو فروش مناسبی را برای آن فراهم ساخته است.



 موتور و قدرت

نوع موتور     V8
حجم موتور     6.2(لیتر)
حداكثر قدرت     422 اسب بخار در 6400دور در دقیقه
حداكثر گشتاور 553نیوتن متردر4500 دوردردقیقه
سوپاپ     4 عدد در هر سیلندر
قطر سيلندر x کورس پيستون     85.6×94 (میلی متر)
نسبت تراكم     11.3:1
گيربكس     6 دنده اتوماتیک
شتاب اوليه      4.6

سوخت

ظرفيت مخزن سوخت     75 (لیتر)
نوع سوخت     بنزين
مصرف سوخت در شهر     22.0 لیتر در هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت در بزرگراه     13.0 لیتر در هر 100 کیلومتر

وزن و ابعاد خارجي

وزن     1890 (کیلوگرم)
طول     4836 (میلی متر)
عرض     1917 (میلی متر)
ارتفاع     1376 (میلی متر)
فاصله دو محور     2450 (میلی متر)
فاصله چرخ هاي جلو     1618 (میلی متر)
فاصله چرخ هاي عقب     1620 (میلی متر)

ابعاد داخلي
تعداد سرنشين     4 (نفر)
ارتفاع صندلي جلو     949 (میلی متر)
ارتفاع صندلي عقب     896 (میلی متر)
فاصله جلو پاي صندلي جلو     1171 (میلی متر)
فاصله جلو پاي صندلي عقب     759 (میلی متر)
پهناي صندلي جلو     1445 (میلی متر)
پهناي صندلي عقب     1079 (میلی متر)
قیمت: 385 هزار درهم
+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/08/18ساعت 14:21  توسط 911  | 

phaeton

کمتر کسی را در این کره خاکی می توان یافت  که تا به حال نام فولکس واگن را نشنیده باشد. خودرو سازی که سالهاست هواداران زیادی را در سراسر دنیا پیدا کرده است و به تازگی مدلهای لوکس آن سهم خوبی را در بازار luxury cars شرق آسیا به ویژه چین بدست آورده اند.در زبان آلمانی واژه volks wagen به معنای خودروی مردم یا مردمی است و از همان ابتدا هدف کمپانی ساخت خودرویی خانوادگی با مصرف سوخت کم بوده است. این رویه همچنان در تولید محصولات فولکس واگن ادامه دارد با این تفاوت که کیفیت مطلوب و برآورده کردن حداکثر نیازها نیز چاشنی کار آن شده است....

ملاقات با فیتون در تهران



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/08/18ساعت 14:21  توسط 911  | 

Audi R8 Factory

تصاویری از کارخانه آئودی ، خط تولید R8 برای شما و خودم که عاشق این مدل از آئودی هستم آپلود کردم  و امیدوارم همتون خوشتون بیاد.

 

+ نوشته شده در  جمعه 1389/08/07ساعت 17:4  توسط 911  | 

Jaguar SType

جاگواراس تايپ (Jaguar S-Type) خودرويي است  چهاردر صندوقدارکه در گروه متوسط قرار دارد. از مشخصات ظاهري اين مدل طرح جلو پنجره و چراغ های دو قلوی جلو را مي‌توان نام برد. از موتوري 3 ليتري 6 سيلندر (V) وي شكل به قدرت 235 اسب بخار استفاده كرده و انتقال نيرو نيز به چرخ‌هاي عقب مي‌باشد.

ملاقات با جگوار در تهران


 





موتور و قدرت
نوع موتور 6
حجم موتور 3.0 (لیتر)
حداكثر قدرت 235 اسب بخار در 6800دور در دقیقه
حداكثر گشتاور 291 نیوتن متردر3000 دوردردقیقه
سوپاپ 4 عدد در هر سیلندر
قطر سيلندر x کورس پيستون 76.7×88.9 (میلی متر)
نسبت تراكم 10.5:1
گيربكس 
 6دنده اتوماتيك
   
سوخت
ظرفيت مخزن سوخت 75 (لیتر)
نوع سوخت بنزين
مصرف سوخت در شهر 12.4 لیتر در هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت در بزرگراه 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر
وزن و ابعاد خارجي
وزن 1710 (کیلوگرم) 
طول 4902 (میلی متر)
عرض 2057 (میلی متر)
ارتفاع 1422 (میلی متر)
فاصله دو محور 2896 (میلی متر)
فاصله چرخ هاي جلو 1524 (میلی متر)
فاصله چرخ هاي عقب 1549 (میلی متر)
ابعاد داخلي
تعداد سرنشين 5 (نفر)
ارتفاع صندلي جلو 980 (میلی متر)
ارتفاع صندلي عقب 925 (میلی متر)
فاصله جلو پاي صندلي جلو 1095 (میلی متر)
فاصله جلو پاي صندلي عقب 940 (میلی متر)
پهناي صندلي جلو 1029 (میلی متر)
پهناي صندلي عقب 937 (میلی متر)
پهناي پشتي جلو 1433 (میلی متر)
پهناي پشتي عقب 1440 (میلی متر)
+ نوشته شده در  دوشنبه 1389/08/03ساعت 16:20  توسط 911  |